Muhyiddin: Saya Melayu, tak erti bukan rakyat M'sia

"Saya adalah Melayu terlebih dahulu tetapi tidak bermakna sebagai Melayu saya bukan rakyat Malaysia,” kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin berkata demikian sebagai reaksi kepada pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang yang mencabarnya untuk menyatakan sama ada dia adalah Melayu atau rakyat Malaysia terlebih dahulu.

"Dia tak faham erti apa itu Persekutuan Malaysia,” katanya pada sidang media di lobi Parlimen, tengah hari tadi.

“Mana boleh saya kata saya rakyat Malaysia terlebih dahulu dan Melayu di tempat kedua? Semua orang Melayu akan bidas saya...dan ini tak betul,” katanya.

Sumber Malaysiakini


0 comments to "Muhyiddin: Saya Melayu, tak erti bukan rakyat M'sia"

Post a Comment

Nuffnang

Central Blog Fans

Central Blog on Facebook

Tweet Us!

Followers

Blog Archive

Tracker


View My Stats

Wibiya

Web hosting for webmasters